Освітня діяльність

 Заклад працює згідно розробленого річного плану на рік,який затверджується педагогічною радою закладу.

Навчальний рік в закладі починається 01 вересня,а закінчується  31 травня

Оздоровчий період починається  з  1  червня та закінчується   31 серпня(якщо іншого рішення не прийнято  засновником)

Освітня діяльність закладу  провадиться на підставі ліцензії на провадження відповідної  діяльності,що видана  16.08.2019  року   № 993-А -2019

 У  закладі встановлено 5-денний навчальний тиждень. Заклад працює з 7.30 до 18.00.

Враховуючи підсумки освітньої діяльності за минулий навчальний рік, педагогічний колектив закладу дошкільної освіти продовжує спрямовувати свою діяльність у наступному році на вирішення таких завдань:

  1. Формування елементів природодоцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля шляхом організації пошуково-дослідницької та проектної діяльності (ІІ рік)
  2. Продовження роботи з формування та реалізації навичок здорового способу життя,  використання чинників літнього періоду  (загартування водою, сонцем, повітрям)  для укріплення здоров’я дітей, забезпечення їх позитивного впливу на фізичний стан вихованців.

 

 

В закладі дошкільної освіти  функціонує 3 групи:

група дітей молодшого дошкільного віку (від 3 до 4 років),

група дітей середнього дошкільного віку (від 4 до 5 років),

група дітей молодшого дошкільного віку (від 5 до 6 років),

   В освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами.

      Зміст інваріантної складової забезпечується через чинну комплексну освітню програмою «Дитина в дошкільні роки» (рекомендовано МОН України, лист №1/11-16160 від 06 листопада 2015 р., науковий керівник Крутій К.Л.). парціальна програма з розвитку навичок ефективної взаємодії дітей від 4 до 6(7) років «Вчимося жити разом» (Схвалено для використання в дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти МОН України (Лист ІМЗО від 13.06.2016 № 2.1/12-Г-363 , автори Піроженко Т. О., Хартман О. Ю.)

Мета освітньої програми - реалізація комплексу розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістовних напрямів організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 3 до 6(7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі.

Завдання програми - сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини дошкільного віку, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу

Структура програми - визначення освітніх ліній відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, визначення загального обсягу навантаження на кожний вік дитини: молодший вік (четвертий рік життя), середній вік (п’ятий рік життя), старший дошкільний вік (шостий рік життя). Кожна освітня лінія програми завершується показниками компетентності.

Види діяльності

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України  20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу. Види діяльності плануються за освітніми лініями: «Ознайомлення із соціумом», «Ознайомлення з природним довкіллям», «Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо), «Сенсорний розвиток», «Логіко-математичний розвиток», «Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування», «Здоров’я та фізичний розвиток». Реалізація програми передбачає врахування принципу інтеграції освітніх ліній у відповідності з віковими можливостями і особливостями вихованців.

Форми організації освітнього процесу

Набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій ― провідній для дітей дошкільного віку; руховій; природничій; предметній; образотворчій, музичній, театральній, літературній; сенсорно-пізнавальній і математичній; мовленнєвій; соціокультурній та інших) і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних (доступних) знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. Організоване навчання проводиться у формі занять. Протягом дня рівномірно розподіляються всі види активності за основними лініями розвитку залежно від бажань та інтересу дітей.

Тривалість спеціально організованих фронтальних занять становить:

     - у другій молодшій групі – не більше 15 хвилин;

     - у середній групі –20 хвилин;

     - у старшій групі –25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями – не менше 10  хвилин.

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України  20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу.

У освітньому процесі використовуються такі форми організації діяльності дітей: інтегровані, комплексні, індивідуальні, індивідуально-групові, групові заняття, а також міні-заняття упродовж дня

Для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу використовуються навчальні видання, рекомендовані Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2020/202 навчальному році розміщені на сайті Міністерства освіти і науки України (http://mon.gov.ua/activity/education/doshkilna/norm-baza.html).

Зміст освітньої програми передбачає:

формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;

виховання елементів природо доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;

розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

Реалізацію змісту освітньої програми здійснюють педагоги закладу дошкільної освіти у співпраці зі старшою медичною сестрою.

У закладі впроваджується перспективний педагогічний досвід  «Формування у дошкільників мотивації до дій і моделі екологічно доцільної поведінки, орієнтованої на сталий стиль життя» (укладачі Дейнега В.С., Косаренко І.О.)                                                                                     

Проект робочого навчального плану

закладу дошкільної освіти (дитячого садка) «Веселка»Дальницької сільської  ради Одеської області

на 2020/2021 навчальний рік

 

В освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами.

Інваріантна складова

Програми

Автор

Ким, коли затверджені

Комплексна

Комплексна освітня програма «Дитина в дошкільні роки»

Крутій К.Л.

Міністерством освіти і науки, України листом від 23. 05.2017 року №1/11-4988

Парціальні освітні програми

Освітня  программа для дітей старшого дошкільного віку  6(7) років «Впевнений старт»   

Комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти МОН України (Лист ІМЗО від 13.06.2016 № 2.1/12-Г-363

 

 

 

 

Розподіл  занять на тиждень на дитину в

 закладі дошкільної освіти "Веселка"

 на 2020/2021 навчальний рік

 

 

Види діяльності за освітніми лініями

Кількість занять на тиждень за віковими групами

 

Молодша група

Середня група

Старша група

 

Ознайомлення із соціумом

2

2

3

 

Ознайомлення з природним довкіллям

1

1

2

 

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча тощо)

4

4

4

 

Логіко-математичний розвиток

1

1

1

 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

2

3

3

 

Здоров’я та фізичний розвиток

3

3

3

 

Загальна кількість занять на тиждень

13

14

16

 

Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах)

3,3

4,6

6,7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ПОРТРЕТ ВИПУСКНИКА ЗДО «Веселка»

 

  1. Психологічний розвиток:

 

-         має зрілі мозкові структури та функції;

-         характерною є відносно стабільність та рухливість нервової системи;

-         проявляє достатню рухову активність;

-         проявляє умілість рук, практичну вправність;

-         здорова, не має хронічних хвороб;

-         володіє основними гігієнічними навичками;

-         знає свою статеву належність, усвідомлює її незмінність, розуміє, чим відрізняється від представників протилежної статі;

-         володіє основами безпеки життєдіяльності;

-         працездатна, утомлюється лише після чималого навантаження;

-         користується як провідною правою/лівою рукою;

-         не заїкається і не має інших невротичних проявів.

 Інтелектуальний розвиток:

 володіє елементарною системою знань про основні предмети і явища навколишнього світу та саму себе, а також деякими простими поняттями;

-         уміє концентрувати увагу, виконує вимоги за інструкцією дорослого;

-         диференційовано сприймає різноманітну інформацію (візуальну, аудіальну, тактильну);

-         здійснює елементарні операції аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, класифікації;

-         усвідомлює основні зв’язки між явищами;

-         має розвинене логічне запам’ятовування – добре запам’ятовує і відтворює;

-         встановлює логічну послідовність дій;

-         відтворює зразок на вимогу;

-         робить припущення, висуває гіпотези, виявляє елементи креативності;

-         розрізняє звуки мовлення, зіставляє їх з буквами, синтезує звуки у слова; знаходить потрібні слова для вираження думки, використовує складні речення;

-         диференціює числа, додає і віднімає у межах 10, визначає найпростіші зміни цифрових рядів;

-         розрізняє реальне й уявне, зовнішнє і внутрішнє;

-         знає деякі основи початкових наукових знань.

  1. Мотиваційний розвиток:

-         хоче йти до школи;

-         вирізняється високою допитливістю – розвинена пізнавальна мотивація;

-         може поступитися «хочу» заради «необхідно», відмовитися від бажаного на користь соціально важливого;

-         має сформовану мотивацію досягнення, прагне досягти успіху;

-         свідомо й відповідально ставиться до майбутнього шкільного життя;

-         зацікавлено ставиться до спілкування з новими дорослими та однолітками;

-         у соціально прийнятий спосіб само реалізується, самостверджується;

-         має сформовану первинну систему матеріальних і духовних потреб.

Емоційний розвиток: 

-         переживає глибоко, виражає почуття щиро, яскраво;

-         сприйнятлива, диференціює емоційно-смисловий характер зовнішніх впливів, чутлива до нього;

-         знає основні емоції, особливості їх вираження мімікою, жестами, діями, тональністю голосу;

-         адекватно виражає свої ставлення, настрій, стан;

-         утримується від імпульсивних реакцій, негативних емоцій;

-         чутлива до значущих людей, виявляє чуйність, намагається бути суголосною стану та настрою інших;

-         оптимістично ставиться до проблем і складностей, має сформоване почуття гумору;

-         володіє елементарною емоційною культурою, самовиражається у соціально-прийнятий спосіб.

Розвиток вольової сфери: 

-         свідомо приймає та утримує мету, діє цілеспрямовано;

-         концентрує увагу на завданні, певний час не відволікається;

-         мобілізує себе на розв’язання завдань;

-         розраховує на власні сили, розмірковує і поводиться самостійно;

-         звертається по допомогу лише у разі об’єктивної необхідності;

-         конструктивно розв’язує проблеми, долає труднощі;

-         доводить розпочате до кінця;

-         може відстояти власну думку;

-         визнає свої помилки;

-          дотримується своїх обіцянок 

  Соціальний розвиток:

 приймає соціальний статус школяра, усвідомлює його важливість;

-         відкрита контактам, комунікабельна;

-         прихильно, доброзичливо ставиться до рідних, знайомих, товаришів;

-         уміє налагоджувати взаємодію, працювати в команді;

-         узгоджує індивідуальні інтереси з груповими;

-         реалізує основні моральні принципи, прагне дотримуватися в поведінці та діяльності соціальних норм і правил;

-         намагається уникати конфліктів, дружелюбно розв’язує спірні питання, може дійти згоди, домовитися;

-         орієнтується у поведінці на вимогу дорослого та на совість як внутрішню етичну інстанцію;

-         усвідомлює межі схвалювальної і соціально неприйнятої поведінки;

-         має більш-менш адекватну самооцінку;

-         поважає себе та інших;

-         має сформований абрис дитячого світогляду, елементарну систему ставлень 

ЗАВ        ЗАВДАННЯ  НА 2020-2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК   

  1.  Розвиток комунікативно-мовленнєвої компетенції    через впровадження елементів акторської майстерності, та використання елементів психологічної методики арт-терапії.

 

2.Формування елементів природодоцільного світогляду,екологічної самосвідомості , розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля шляхом організації пошуково-дослідницької та проектної діяльності (ІІ рік)

         3.Продовження  роботи з виховання національно-патріотичного напрямку.

 

 

           ЗАВДАННЯ НА ОЗДОРОВЧИЙ ПЕРІОД



 

1.  Продовження роботи з формування та реалізації навичок здорового способу життя,  використання чинників літнього періоду  (загартування водою, сонцем, повітрям)  для укріплення здоров’я дітей, забезпечення їх позитивного впливу на фізичний стан вихованців.

 

Довідка

 За  результатами  проведення моніторингу  основних компетенцій     

               вихованців   трьох групових осередків

                   закладу дошкільної освіти   «Веселка

             ( станом на 11.03.2021 року)

Відповідно до наказу № 13/1 –ОД  від 07.03.2021 року ,плану роботи на 2020-2021 навчальний рік. вихователями закладу було проведено роботу  з визначення рівня освітніх компетенцій вихованців з основних ліній розвитку на всіх групових осередках.

 

Перевірка проводилася у комфортний для дітей час,у звичних умовах,за допомогою опитування,під час занять згідно календарного плану,спостереження,бесіди,елементів малювання та визначалася 3 рівнями :високий.середній,низький.

 

Із  49 дітей (взято за 100%):

перевірка виявила наступний рівень засвоєння дітьми змісту основних ліній БКДО(у % відношенні) :

Особистість дитини 86 %вис.рів),12% (сер.рів),2 %(низьк.рів)

Дитина в соціумі-82%-вис.рів,13%-сер.рів,5%-низьк.рів

Дитина в природному довкіллі-70%-вис.рів, 20%-сер.рів,10%-низьк.рів

Дитина в світі культури- 72%-вис.рів,18%-сер.рів.10%-низьк.рів

Гра дитини-80%-вис.рів,20%-сер.рів

Дитина в сенсорно-пізнавальному середовищі-56%-вис.рів,30%-сер.рів,14%-низьк.рів

Мовлення дитини-60%-вис.рів,30%-сер.рів,10%-низьк.рів

Варто зауважити,що найбільшу кількість дітей становили вихованці старшої групи(21 із 49) та ця вікова група в результатах моніторингу не має низького рівня розвитку компетенцій.(82 %-вис рів. Та 18 –сер.рів),що свідчить про

гарний рівень підготовки дітей та системну роботу вихователів.

З моменту проведення останнього моніторингу показники  з усіх ліній покращилися ,знизився показник низького рівня.

Рекомендовано:посилити роботу з сенсорно-пізнавального напрямку,мовлення,природного довкілля. Систематизувати та доповнити

заняття дидактичними  іграми,чистомовками, переглядом навчального матеріалу природничого спрямування.

При проведенні  наступної педагогічної ради  вихователям будуть  надані рекомендації щодо посилення роботи з  усіх ліній розвитку,особливо з недостатнім рівнем засвоєння.

 

 

 

Директор ЗДО «Веселка»                          Ключник О.М.

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий